Information

Frakt/Betalsätt
Beställningar hos Tikitaki.se till adress inom Sverige har två fraktalternativ: Fri frakt vid köp över 499 kr inom Sverige, för beställningar under 499 kr beror fraktkostnaden på beställningens vikt upp till max 59 kr. Frakten sker via Postnord.
Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste alltid kundtjänst kontaktas
Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov, om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta vår kundservice innan användning/beställning.
 
För beställningar som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 150 SEK. Har du fått gratis frakt på beställningen och inte hämtat ut paketet får du även stå får den kostnaden. 
Ditt paket packas normalt inom 24 timmar. Normal leveranstid är 2-3 vardagar.


Lägsta köpgräns för fri frakt
Tikitaki tilllämpar en lägsta köpgräns för fri frakt på 499 kronor inom Sverige

Orderbekräftelse
När du beställt dina varor skickas ett mail till den e-postadress eller telefonnummer du angivit vid ditt köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och kan vara bra att spara vid eventuell kontakt med vår kundtjänst.
Betalsätt
Du kan välja mellan att med kortbetalning (Visa/Mastercard), Swish eller banköverföring.

Tillämpning och konsumentskydd
De allmänna villkoren tillämpas på det köpeavtal som du som konsument sluter med Tikitaki.
För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.tikitaki.se. Vid en eventuell tvist mellan TikiTaki och dig som kund följs Allmäna Reklamtionsnämndens rekommendationer.
Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste alltid kundtjänst kontaktas

 OBS!
Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov, om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta vår kundservice innan användning/beställning och testa alltid nya produkter under minst en vecka på ett mindre, dolt område först.
 

Åldersgräns
Man måste vara över 16 år för att få handla på TikiTaki.se utan förälders medgivande.


Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. 
Du har 14 dagars öppet köp från den dagen du har mottagit ditt paket, under förutsättning att produkten skickas tillbaka i oförändrat skick, oöppnad och i oskadad originalförpackning. I de fall produkten är förseglad ska den vara obruten. Kontakta kundtjänst för att returnera dina varor. Fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står konsumenten själv för.

Returadress är:

TikiTaki

Mellingebacken 14

16367 Stockholm

Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under frakten. Kunden står för eventuella skador under transporten. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returen ska skickas direkt till vårt lager, inte till ett postombud. Kontakta ditt närmaste postombud för närmare uppgifter. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Reklamation/Garanti
Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig på något vis kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationer ska göras inom 14 dagar från det att ordern mottagits. När den defekta varan har levererats till TikiTaki skickar vi ut en ny produkt, alternativt återbetalar totalbeloppet.

Det tar ca 1–3 bankdagar för pengarna att sättas tillbaka in på ditt konto.  Märk reklamationspaketet tydligt med TikiTaki Retur, se till att din följesedel finns med i paketet. Paketet skickas till:

TikiTaki

Mellingebacken 14

16367 Stockholm

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt eller retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst!

Transportskador
Tikitaki ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat.

Personuppgiftspolicy
Tikitaki ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpeavtalet med Tikitaki samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Tikitaki, eller Tikitakis samarbetspartners, genom sms, e-mail eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.

 

Cookies
Den här webbplatsen innehåller cookies. En cookie är en en liten textfil som lagras på din dator som bl.a. berättar för oss om ditt användarnamn hos oss samt om du är en ny eller återkommande besökare till butiken. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte kunna lägga några varor i din varukorg. Har du några problem eller frågor kring detta kan du alltid vända dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.